מונחים שאתם חייבים להכיר בעולם הדיגיטל

שרת

עסקים מודרניים, ממנפים את רשת האינטרנט לצרכיהם, בצורה נרחבת. כאשר עושים זאת, נחשפים ללא מעט טכנולוגיות חדשות ושיטות מתוחכמות, לשימוש עסקי במחשוב. מתוך המונחים הרבים בעולם זה, אלה כמה מונחים שחייבים להכיר:

שרתים וירטואליים

שרתים וירטואליים, מהווים פלטפורמה חשובה לפעילות מסוגים מגוונים. מדובר בסביבה גמישה שיוצרת תוכנת וירטואליזציה, אשר פועלת על גבי שרת פיזי. כדוגמא אחת, בטח אתם שומעים את הביטוי "vps server" בלי הפסקה. ביטוי זה, מתייחס לשרתים וירטואליים בסיסיים, אשר משמשים פעמים רבות עבור אתרים.

קידום אתרים

קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO או Search Engine Optimization), הוא אופן בולט, שבו מביאים קיום אתר לידיעת ציבור הלקוחות – שהרי נוכחות דיגיטלית לעסק מהווה כלי שיווק משמעותי וחשוב. מדובר לרוב באחד משני סוגי קידום: קידום אורגני (פעילויות באתר עצמו) וקידום ממומן (בתשלום).

שיווק באמצעות תוכן

שיווק באמצעות תכנים מסוגים שונים ובעיקר טקסט, הוא כיוון בסיסי וחשוב ביותר כיום בקידום אתרים. זאת, על רקע השינויים ההיסטוריים בשנים האחרונות, שהביאו להפחתת חשיבות מילות המפתח (אם כי לא ביטולה) ולהגדלת חשיבות הטקסט האיכותי בפני עצמו.

שיווק ברישות חברתי

Social media optimization (SMO) הוא עוד ערוץ בולט לשיווק, שנופל לקטגוריה שיש המכנים כיום "דיגיטל".

ברישות החברתי ניתן להשיג גישה ישירה ללקוחות פוטנציאליים רבים, כולל פניות מהם ומתן תגובה מהירה וישירה.

שיווק בסמארטפונים

סמארטפונים מספקים ערוץ שיווק נוסף ורב עוצמה, לאור השימוש הנרחב שעושים בהם כיום. הם גם פותחים פתח לאפשרויות מיוחדות, דוגמת פעילויות שיווק שמבוססות על מיקום הלקוח שמשתמש בטלפון.

שיווק דיגיטלי

ריבוי ערוצים

Omnichannel marketing הוא קונספט חשוב מאוד, אם עוסקים בתחום השיווק ה"דיגיטלי". זאת, מאחר שיש לנו ערוצים רבים בהם אנו פועלים במצב כזה וחיוני שהדבר יבוצע באופן עקבי ומסודר (הן מבחינת המסרים השיווקיים והן מבחינת דרך העברתם).

אנליזת שיווק

אחד היתרונות המרכזיים של שיווק באמצעים ממוחשבים, לעומת שיווק באמצעים אחרים, הוא היכולת המשופרת לאסוף מידע. איסוף מידע רחב כזה, מזמין כמובן את ההמשך המתבקש: לנתח לעומק מידע זה. איסוף וניתוח חכמים ומחושבים, יסייעו להבין את הלקוחות טוב יותר ולהשקיע את תקציבי השיווק באופן יעיל. זאת, גם לגבי קהלים רחבים של לקוחות וגם לגבי פלחי לקוחות שונים ואף לגבי לקוחות ספציפיים.

גיבוי בענן

גיבוי מידע, הוא בין הפעולות החשובות ביותר בעסקים. שירותי עזר לגיבוי באינטרנט מספקים מנגנון נוח וקל, שזמין לביצוע גיבוי או שחזור, בכל זמן ולכל סוג מכשיר. מאחר שמדובר בשירות ענן, התשלום יכול להיות גמיש, בהתאם להיקפי השימוש. עוד יתרון לשרות כזה, הוא שעדיף לשמור את המידע המגובה במיקום מרוחק.

לסיכום

הנושאים שנוהגים לכלול כיום במונח המעורפל "דיגיטל", רבים למדי, ויש לא מעט כלים דיגיטליים מצוינים לעסקים. למעשה, כל אחד מהם הוא מעין עולם קטן בפני עצמו. משתלם וחשוב להתעמק בהם, גם ביחד במבט כולל וגם בכל תחום בפני עצמו.

השארת תגובה