יצירת נוכחות דיגיטלית לעסקים: מדריך מקצועי

יש לכם שיווק דיגיטלי? אתם באינטרנט? "בטח, מה. יש לנו אתר! לא מספיק?". לא, זה עדיין לא אומר שאתם "באינטרנט" וככה לא בונים שיווק. "אם אתה לא שם, אתה לא קיים" הפך לקלישאה, אבל עקרון זה נכון מתמיד. מסבכת את העניינים, העובדה שה"שם" הוא גבינה שלא מפסיקה לזוז. כתוצאה מכך, עסק שרוצה לשווק עצמו כיום היטב, צריך להפגין נוכחות באינטרנט ובסמארטפונים, במגוון אופנים ובצורה מתוחכמת למדי. כך עושים זאת, בגדול:

בחירת מומחה מוביל

ניתן למצוא כיום מומחים ברמה גבוהה, למגוון נישות ספציפיות מאוד בשיווק. מצד שני, יצירת נוכחות דיגיטלית ומינופה, מחייבת מבט אסטרטגי רחב וברמת יישום הדברים, מחייבת עבודה בנישות רבות במקביל. לכן, חיוני להתחיל מבחירת מומחה לשיווק דיגיטלי, שבעזרתו תוגדר אסטרטגיה ותנוהל הפעילות באופן מקצועי ומרוכז. למשל, באתר של חברת ריגו לקידום אתרים, תוכלו למצוא מידע בנושא, לצד מאמרים מקצועיים ואיכותיים.

גיבוש אסטרטגיה ותכנית

מתוך הבנת העסק ומטרותיו, יש לגבש אסטרטגיה לפעילות השיווקית, כולל "אסטרטגיית תוכן" ובעזרתה ליצור תכניות מעשיות. אחת ההחלטות החשובות ביותר, תהיה לגבי השאלה באילו ערוצים לפעול וכיצד? בכל מקרה,  סביר שיהיה צורך באתר איכותי ובקידומו ובשיווק ברישות חברתי, ופה חשוב לציין שלקידום אתרים אורגני יש חשיבות ניכרת בתהליך הקידום. שיווק בסמארטפונים הוא עוד כיוון מרכזי, שם רלבנטיים SMS, אפליקציות ואף שיווק מבוסס מיקום. כמובן, פעילות במגוון ערוצים במקביל, מחייבת ניהול מסודר ועקביות (במידע עדכני ומדויק, במסרים השיווקיים והתדמיתיים ועוד).

בחינת רעיונות מיוחדים

מעבר לערוצים ולשיטות המרכזיים להפגנת נוכחות, ישנם עוד רבים מיוחדים שעשויים להיות רלבנטיים ואפילו שימושיים מאוד, בהתאם לעסק בו מדובר. לדוגמא: שיווק דרך "משפיעני רשת", שיווק במסגרת משחקי מחשב או העברת מידע בפורמט סיפור (Storytelling).

בחינת רעיונות מיוחדים נוכחות דיגיטלית

ניתוח ושיפור

מאחר שמדובר על נוכחות עסקית בסביבות ממוחשבות, הדבר מציב בפנינו אפשרויות רבות מאוד, לאיסוף מידע, סינון חכם שלו, הצגה נוחה למטרות שונות, ניתוח עומק והתייעלות. כך שלאורך כל פעילות השיווק, חשוב להיעזר באנליזת שיווק לשם ייעול מתמיד. דוגמא בולטת בהיבט המדידה היא גישת A/B testing. תוצאה לדוגמא של התובנות המופקות, עשויה להיות שיפור מתמיד של הפניות החוזרות ללקוח (Remarketing).

התעדכנות איננה אופציה

חשוב לזכור, שהתעדכנות שוטפת בהתפתחויות בעולם השיווק איננה אופציה מומלצת "למתקדמים", אלא חובה שמשליכה על שרידותם של מרבית העסקים. שיווק דיגיטלי הוא כבר מזמן הסטנדרט שנמצא בשימוש נרחב, הדברים משתנים בתחום זה במהירות ויישום השינויים מהיר. מרגע שיוצא "טריק" חדש או "הדבר החם הבא" נוסח וואטסאפ, מינופם העסקי יכול להתבצע ומתבצע על ידי רבים, די במהירות. גם המחסומים הטכניים לכך הולכים ומצטמצמים, ככל שמקודמת סטנדרטיזציה טכנית בפועל ומתרבים שירותי הענן שמסייעים.

מוניטין

לסיום, נזכיר כי נוכחות דיגיטלית עשויה לנבוע לא רק ממאמצי העסק עצמו, אלא גם מגורמים אחרים, כלקוחות, מתחרים ואף גורמי תקשורת. חשוב להיות מודעים לכך, לנטר זאת ולהיערך מראש לתגובה מהירה. מדוע? משתי סיבות טובות לפחות: האחת – בכדי שביקורת שלילית (למשל מלקוח מאוכזב) לא תגרום לנזק מתמשך, שלא מודעים לו. הסיבה השניה, היא שאזכורים חיוביים על העסק, ניתן וכדאי למנף לחיוב.

לסיכום

עסק שייגש לנושא הנוכחות הדיגיטלית בצורה איכותית ושיטתית, ירוויח ובגדול.

השארת תגובה