אם בעבר עסקים התנהלו באופן פיזי ובאמצעות שלל ניירות ומסמכים, הרי שכיום זה לא כך. יש לא מעט כלים דיגיטליים מצוינים לעסקים, לרבות ניהול חשבונות אינטרנטי, שכן, כלים אלו אמורים לאפשר לנו ניהול מיטבי של העסק, כמו גם לשמור על קשר עם קהל הלקוחות באופן האידיאלי ביותר, לייצר לעצמנו קהל לקוחות חדש וליצור נוכחות במרחב הדיגיטלי מול המתחרים שלנו.
כלים דיגיטליים לעסקים
כשאנחנו מסתכלים על הכלים שעומדים לרשות עסקים היום, גדולים או קטנים, אז באופן טבעי אחד הדברים העיקריים שאנחנו בוחנים הם כלים דיגיטליים שהעסק יכול וצריך להשתמש בהם, כחלק מפתרונות התקשורת לעסק ובכלל כחלק ממה שאמור להוביל את תהליך הניהול של הארגון.
אומנם יש לא מעט הבדלים בסוגי הכלים ובתפקיד שהם משמשים בעסקים גדולים לעומת עסקים קטנים, אך בשני סוגי העסקים, יש צורך בכלים האלה. בין אם זה למטרות ניהול יעילות, בשביל לשמר את הלקוחות הקיימים, לייצר קהל לקוחות חדש ובכלל בשביל ליצור נוכחות ברשת שיש לה משמעות, יש לה כוח שיווקי מתמשך.
אילו כלים עומדים לרשות העסקים?
כיום יש לא מעט כלים דיגיטליים נהדרים בעבור עסקים. הנה כמה כלים מומלצים שכדאי לאמץ:
מרכזייה לעסק
כיום קיימת אפשרות לנהל מרכזייה בענן, מה שאומר שאין צורך במרכזייה פיזית, אלא בשירות דיגיטלי יעיל ואפקטיבי שעשוי להיטיב עם תחום ניהול הלקוחות באופן ניכר.
ניהול חשבונות באינטרנט
מערכת ייחודית לניהול חשבונות הממוקמת על ענן, ומאפשרת גישה לכל ההוצאות, ההכנסות והמסמכים השונים של החברה מכל מחשב או מכשיר נייד ומכל מקום. כמו כן, החשבוניות המנופקות דרך המערכת הן חשבוניות ירוקות, מה שמאפשר לחסוך בניירת באופן ניכר.
אתר אינטרנט
זהו אחד הנכסים הדיגיטליים והבסיסיים לכל עסק, ולא נגזים אם נציין שמדובר בכלי שכל בעל עסק חייב. כאן אפשר להסביר אודות העסק, לפרסם מאמרים ותוכן מקצועי, לפרסם מוצרים ובעיקר – להופיע בגוגל, שהרי מדובר במנוע החיפוש הגדול בעולם.
עמוד עסקי ברשתות החברתיות
הרשתות החברתיות מהוות כלי מאוד פופולארי ועל כן, חשוב לייצר נכסים דיגיטליים גם ברשתות החברתיות השונות, החל מעמודי פייסבוק ועד לפרופילים באינסטגרם.
דיוור ישיר
אם פעם עסקים היו משתמשים בדיוור בתיבות דואר בשביל להגיע אל קהל הלקוחות שלהם, אזי שכיום דיוור ישיר מכוון לשליחת מיילים בהפצה רחבה ללקוחות ולכל מי שנרשם לקבל עדכון מבית העסק.
צ'ט וירטואלי
אחד הכלים המשמעותיים ביותר כיום למתן שירות ללקוחות. כל לקוח שנכנס לעסק, יכול לקבל שירות דרך האתר, מבלי שיצטרך להתקשר או לחכות שבית העסק יחזור אליו.
קראו גם על: הדברים שכל עסק חייב לדעת על שיווק דיגיטלי
כיצד נדע באילו כלים רצוי להשתמש?
על מנת לדעת באילו כלים יהיה נכון להשתמש, צריך לבחון מה הצרכים של העסק ולאפיין את קהל הלקוחות שלו.
יש עסקים קטנים, שלא יצטרכו בהכרח להשתמש בשירות של דיוור ישיר או יוכלו להסתפק באתר אינטרנט שירכז את מכלול שירותיהם. לעומת זאת,עסקים גדולים יצטרכו להשתמש בכל הכלים הנ"ל וגם לחפש כלים דיגיטליים נוספים שיוכלו לעזור להם. למשל, הם יוכלו להשתמש באפליקציות לסלולר, מערכות לניהול משימות או כלים אחרים.
חשוב לבחון עד כמה יש תועלת אמיתית בכלים ובאמצעים בהם העסק מבקש להשתמש, מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות. אם אין בכך תועלת אמיתית, לאורך זמן, הרי שזו תהיה הוצאה מיותרת של כסף ובזבוז זמן חשוב. לפיכך, יש לבצע החלטה מושכלת ונבונה.
לסיכום, כלים דיגיטליים מהווים אלמנט חשוב וחיוני בעולם העסקים. הם יכולים לייצר תנועה וגם להפוך את תהליך העבודה להרבה יותר חכם ויעיל.