מיתוג מעסיק מעניק רושם כללי על העסק לעובדים שלכם, למועמדים להיות עובדים שלכם, ולאנשים שחוו את העסק באופן כללי – יש להם רושם מכם כמעסיקים, יש להם רושם על העסק כסביבת עבודה מיטיבה יותר או פחות, והרושם הזה מכתיב הרבה דברים מעשיים וחשובים מבחינתכם. איך דואגים לשמר ולשפר את התדמית הזו, ולמה זה חשוב?
קודם כל – מה זה בדיוק ולמה זה חשוב לעסק?
מיתוג מעסיק הוא האופן שבו העסק נתפס כמקום שטוב או לא כל כך טוב לעבוד בו. לכל מקום או חברה יש איזשהו ערך שגורם לאנשים להצטרף ולהישאר, ולכן מיתוג מעסיק הוא חלק בלתי נפרד מתהליך. ברוב הפעמים יש מקום לשפר את הערך הזה, לשים עליו דגש ולהפיץ אותו. חברות שנתפסות כמעסיקות טובות מושכות אליהן כוח אדם מובחר ואיכותי, מועמדות טובות יותר להשקעות ולשיתופי פעולה עסקיים משמעותיים.
ארבעה צעדים שאפשר לנקוט בהם לפי המודל של לינקדאין
תמיכה מובנית מתוך הארגון
הנושא הזה צריך להיות על סדר היום ומטופל על ידי גורמים מוגדרים מראש בארגון. בדרך כלל הגורמים האלה מגיעים מעולם משאבי האנוש, אבל יש צורך לעשות חיבורים נוספים. נדרשת השתתפות של ההנהלה, מתוך ההנחה ששם נמצא רוב הכוח והידע. בנוסף, נדרש איסוף מידע והבנה עמוקה של הצרכים של הארגון. זה יכול להראות על רצינות ולהשפיע על שיתוף כלל הגורמים, ועל קבלת המשאבים הדרושים לצורך התהליך. לבסוף, יש לחתור לחיבור של אנשי השיווק ואנשי התקשורת הארגונית לתהליך, שתרומתם לפיתוח המיתוג והפצתו חשובה.
הבנה של המיתוג הנוכחי האמיתי שלנו
לפעמים, כדי להשתפר ולצמוח, צריך להיות כנים לחלוטין עם עצמנו. גם אמת קשה או לא נעימה היא חשובה. לפני הכול – המעסיקים והמעסיקות צריכים להבין מה חושבים עליהם כרגע ואיך העסק שלהם נתפס נכון לעכשיו. מנקודת המוצא החשובה הזו אפשר לצאת לתהליכי טיוב ושיפור – לתקן את הדברים שצריך לתקן, לשמר ולחזק את מה שכבר טוב. לכל מעסיק יש דבר מרכזי שאפשר להגדיר אותו כערך שלו – הסיבה שבגללה אנשים מצטרפים לעסק ונשארים בו – והדבר החשבון הוא להבין מה הערך ולשים אותו במרכז המיתוג.
תכנית עבודה סדורה
כמו כל מהלך ארוך טווח בקנה מידה גדול – צריך לתכנן היטב את התהליך ולעמוד על השלבים החשובים שלו. גם אם לצורך העניין החברה הייתה מעוניינת לעשות מהלך עסקי תקציבי שהיה משפיע מאוד על היבטים רבים של העבודה שלה – הדבר היה בוודאי נעשה במסגרת תכנית בנויה היטב, ולא כאלתור או תחושת בטן. תכניות עוזרות לנו לפעול בצורה מסודרת, להבין היטב את התהליך על כל חלקיו, ולהביט קדימה אל היעד שאנחנו רוצים להשיג.
יישום והערכה
אחרי ששיתפנו את כל הגורמים הדרושים, הבנו מה הערך המרכזי שלנו כמעסיקים ובנינו תכנית עבודה סדורה לשיפור המיתוג המעסיקי – נשאר רק לבצע אותה. הביצוע שלה יכלול שימוש בערוצי המדיה המרכזיים שפונים לקבל היעד אותו אנחנו מחפשים, ושימוש בתכנים שמדגישים ומאירים את הערך של העסק, כפי שנהגו מראש על ידי הצוותים הרלוונטיים. תוך כדי עבודה אנחנו צריכים להתבונן עליה ולהבין – האם היא מתבצעת כראוי? האם היא משיגה את היעדים המתוכננים? אם יש משהו לשפר בה? אם העבודה היא טובה – אין סיבה שלא תראו תוצאות.
לסיכום
מיתוג מעסיק הוא דבר חשוב לכל עסק וחשוב להיות מודעים אליו ולשפר אותו ככל האפשר, וליישם את הצעדים הנכונים לצורך כך.