כיום עולם השיווק תלוי לא מעט בעולם הדיגיטלי, כי עם כל הכבוד לשלטי חוצות, פרסומות בעיתונים ותשדירים ברדיו, אין באמת תחרות למה שקורה און ליין – כאשר זוכים לתפוס, ולו רק לכמה שניות, את תשומת הלב של הגולש ברשת. אי לכך, בין אם אתם עסק קטן או גדול, יש מגוון דברים בתחום הדיגיטלי שאתם חייבים ליישר מולם קו, על מנת להוציא מעט ולהרוויח הרבה.
טיפוח לידים
אומנם העולם הדיגיטלי עשוי להיתפש כזירה מנוכרת, אך בתחום השיווק יש לדעת כיצד לחזר בעדינות אחר הלקוחות ולהימנע מתוקפנות. מכאן שטיפוח לידים בא להתייחס אל כל לקוח כיחיד ומיוחד – בהתאם להעדפות אישיות, תחומי התעניינות ושלב הרכישה בו הוא מצוי. משמע יש לשלוח ללקוח הפוטנציאלי מסרים בהתאם לקצב שנכון עבורו ובהתאם לאופי הפעילות. מדוע זה כה חשוב? כיוון שלקוח שאינו בשל לרכוש יחוש מאוים אם יציעו לו לסגור עסקה. עוד נציין שנכוון יהיה להעריך את הלקוח של 2019, הלקוח של היום עורך השוואה בקלות יתרה, כלומר הצורך להשקיע בו הרבה יותר מובהק ועל כן הכרחי ליצור עמו קשר אישי ומחייב, קשר שבין היתר בנוי על אמון. לצד הצורך קיימים לא מעט כלים שמסייעים בהשגת המטרה, כאשר מערכת דיוור לשליחת מיילים בהתאם ליעדים אישיים והתאמה של קבוצות נפרדות עשויה לעשות היטב את העבודה.
דיוור מיילים
ציינו דיוור ועל כן נרחיב. מערכת דיוור שיווקית מהווה כלי מאוד יעיל, כך שאם רק משתמשים בו נכון, ניתן במינימום מאמץ וזמן להפיץ את המסר הרצוי לאינספור לקוחות. כיצד זה עובד? ראשית אוספים שלל כתובות של נמענים, כאשר אותן יש לקטלג כלקוחות מתעניינים, לקוחות חד פעמיים, לקוחות קבועים וכדומה, ובהתאם לתכנת את אופי הדיוור האידאלי. בנוסף, חשוב לוודא שהדואר יתקבל ברצון ולא יוסר מהרשימה. על מנת לבצע זאת צריך להיות יצירתיים, לשקול להציע הטבות וכדומה, אך כמובן שגם להיעזר בשלל מערכות ייעודיות. מערכת דיוור מקלה את החיים ועשויה לכלול שלל תוספים, תוספים כגון דוחות וגרפים מפורטים, לוגריתמים שמסייעים לפלח את קהל היעד, תבניות עיצוב, מענה אוטומטי, אפשרות לסנכרן רשימת תפוצה וכדומה.
חשיפה
חלק ניכר מההצלחה של שיווק דיגיטלי טמון באיכות החשיפה. אי לכך חשוב לדעת כיצד להגדיל את החשיפה ופה נציין את הקידום הממומן. השיטה פשוטה: משלמים ומקבלים נוכחות במגוון מיקומים אסטרטגיים ומול קהל יעד שנופה מראש (תלוי באופי השירות). לרוב משלמים בכל פעם שבה הגולש נחשף למסר שפרסמתם, כאשר אין זה משנה אם מדובר במודעה, מאמר, או פוסט. פה רצוי להכיר את מדד הCPM שמשפיע באופן ישיר על מדד התמחור. עוד ראוי לדעת שלא תמיד המהלך יתגלה ככדאי, וזאת כי הרבה פעמים מדובר במלכודת דבש מטעם התוכנות השונות, כך שיש לקבל החלטה מושכלת ובכול רגע נתון לבצע אופטימיזציה.
באז מטורף
כל חברה רוצה שידברו עליה ואפילו מפרסומים בעייתיים לא פעם עסקים מרוויחים, ולו כי הם זוכים להיות בלב העניינים. אי לכך יש לבנות אסטרטגיה שיווקית – לבחון היכן וכיצד מוטב לפעול. כך לדוגמה ניתן להיות פעילים בפורומים ייעודיים, לשלם למובילי דעה, להגיב בדיונים רלוונטיים, לפרסם מאמרים מקצועיים, לשווק תוכן בעל ערך מוסף, להרים תחרויות נושאות פרסים ועוד.
שלל מהלכים טיפ אחד
אם נסכם, נציין שהמדיה הדיגיטלית היא הזירה שבה ראוי לפעול, להיראות ולהישמע, ועל מנת לעשות זאת יש אינספור טיפים חשובים לצד אינספור מהלכים כדאיים, אך אם נתמצת במשפט אחד, נכריז שמומלץ לקחת יועץ שיווקי שיעשה לכם סדר בדברים. בהצלחה!
כיום עולם השיווק תלוי לא מעט בעולם הדיגיטלי, כי עם כל הכבוד לשלטי חוצות, פרסומות בעיתונים ותשדירים ברדיו, אין באמת תחרות למה שקורה און ליין – כאשר זוכים לתפוס, ולו רק לכמה שניות, את תשומת הלב של הגולש ברשת. אי לכך, בין אם אתם עסק קטן או גדול, יש מגוון דברים בתחום הדיגיטלי שאתם חייבים ליישר מולם קו, על מנת להוציא מעט ולהרוויח הרבה.