קידום אתרים – קווים לדמותו

השינויים והקדמה הטכנולוגית לא פסחו על עולם השיווק, וכיום כל בעל עסק שרוצה לשווק את עצמו מקים אתר אינטרנט. אבל הקמת אתר אינה מספיקה, בכדי להגיע לקהל יעד רלוונטי ולהופיע במקומות הראשונים במנועי החיפוש, חשוב לבצע קידום אתרים אורגני באופן יעיל, יסודי וממוקד.

קידום האתרים, או בשמו המקצועי יותר SEO, מתחיל עוד בשלבי אפיון האתר, כך שכשהוא יעלה לאוויר, הוא יהיה בנוי באופן האולטימטיבי. לאחר פרסום האתר, יש לוודא שמנוע החיפוש סרק אותו ושהוא מאונדקס, כך הוא יופיע בתוצאות החיפוש של הביטויים הרלוונטיים.

קידום אתרים

מחקר מילים

הדבר הראשון שיש לעשות בכדי להצליח בפרויקט הקידום הוא לבצע מחקר מילים מקיף, תוך התמקדות בביטויים רלוונטיים לקידום העסק והאתר. מחקר המילים יסייע לכם להבין אילו ביטויים הגולשים מחפשים במנוע החיפוש ומהו נפח החיפושים לכל ביטוי – כך תוכלו לתכנן אסטרטגיית קידום יסודית, אפקטיבית וממוקדת. אגב, הביטויים במחקר המילים יוכלו להעניק לכם רעיונות לתכנים איכותיים לבלוג האתר.

מחקר מתחרים

גם בתהליכי השיווק המסורתי, נהוג להתייחס למתחרי העסק, וכך גם בעבודת קידום האתרים. ביצוע מחקר מתחרים יאפשר לכם להבין מהם הביטויים שעליהם אתם מתחרים עם עסקים בתחום שלכם, כך תדעו אילו ביטויים מובילים תנועה לאתרי המתחרים ותוכלו לתכנן אסטרטגיה בהתאם.

אופטימיזציה לאתר

ביצוע אופטימיזציה לאתר מאפשרת לנו למקד אותו ולהפוך אותו לנגיש יותר לגולש ולמנוע החיפוש. בין הפעולות שיש לבצע בכדי להפוך את האתר לאופטימלי הן כתיבת תיאורים רלוונטיים לעמודים, ליצור עמוד 404 נגיש וידידותי, לבצע הפניות 301 אם חל שינוי בדומיין או בכתובות URL, ליצור נתיב פירורי לחם, לכתוב תגיות ALT לתמונות ועוד, כשיש לעקוב באופן שוטף אחר תוצאות הפעולות הללו ולראות אילו מבין הפעולות שביצענו מניבות תוצאות אפקטיביות. כמו כן, רצוי להיות עם אצבע על הדופק בכל הנוגע למיקומי האתר בביטויים שבחרתם לקדם.

בניית קישורים

אחת הפעולות שמסייעות לקידום האתר, היא בניית הקישורים. למעשה בניית קישורים היא כשאתרים שונים מקשרים לאתר שאותו אנחנו מעוניינים לקדם. בניית הקישורים חייבת להיות מושכלת וממוקדת מטרה, כלומר חשוב להבין שהקישור חייב להיות איכותי ושעליו להיראות כמה שיותר טבעי. מלבד זאת, בניית הקישורים אינה מסתכמת רק בקישורים חיצוניים, אלא גם בבניית קישורים פנימיים וחיזוק עמודים בתוך האתר.

חשיבות הבלוג

לא מעט אתרים מאופיינים בבלוג מקצועי המכיל שלל תכנים בתחום בו האתר עוסק. התכנים הללו מסייעים למקד את האתר בנושאים מסוימים מול מנוע החיפוש והם גם יאפשרו לכם להגיע לקהל יעד חדש שמתעניין ומחפש את הביטויים שטורגטו במאמרים בבלוג. בכדי להעלות תכנים איכותיים לאתר, חשוב להתייחס למחקר המילים ולאפיין מאמרים שיועילו לגולש ויעניקו לו ערך מוסף. כמו כן, העלו תכנים בתדירות גבוהה אך לא בבת אחת, כך מנוע החיפוש יזהה שהאתר שלכם מתעדכן באופן שוטף. אחת הטעויות שלא מעט אנשים עושים, היא להעלות תכנים לבלוג רק לשם טרגוט הביטוי מבלי להתייחס לתוכן עצמו, דבר שעשוי לפגוע באתר לטווח הארוך. אגב, שימו לב שאתם לא משתמשים בתוכן כפול. העלו תכנים מקוריים שכתבתם בעצמכם (או כאלה שנכתבו על ידי כותב תוכן ששכרתם את שירותיו).

 

כיום, קידום אתרים אורגני הוא אלמנט חשוב ומשמעותי בשיווק וקידום עסקים. רוב האנשים פונים למנועי החיפוש בכדי למצוא בעלי עסקים באזור מגוריהם כמו גם חנויות וירטואליות לרכישה מקוונת. אל תוותרו על קידום אתרים איכותי ומקצועי – זה רק ישתלם לכם.

השארת תגובה