שיווק בפייסבוק: המדריך למתחילים

כיום, נוכחות דיגיטלית לעסקים נחשבת לאחד האלמנטים המשמעותיים ביותר, הן בעבור גיוס לקוחות פוטנציאליים והן לצרכים שיווקיים. אחת הפלטפורמות שמאפשרת לעסקים לשווק את עצמם ולשמור על קשר עם הלקוחות היא הרשת החברתית: פייסבוק.

לעמוד עסקי בפייסבוק יש מגוון רחב של יתרונות, הוא מאפשר ליצור קמפיינים ייעודיים, להגיע לקהל יעד חדש ולשמר לקוחות קיימים. כיצד משתמשים בפייסבוק לטובת צרכי העסק? כל הפרטים במאמר.

שיווק בפייסבוק

מהם היתרונות של שיווק בפייסבוק?

תפעול עמוד עסקי ברשת החברתית, הוא דבר שיש לעשותו באופן מושכל, שהרי הוא מצריך עבודה, תכנון, אסטרטגיה שיווקית ולא מעט זמן. אבל למה חשוב לעשות זאת? ראשית, הפייסבוק מהווה כלי נהדר לקידום מאחר ורבים משתמשים ברשת החברתית, החל מנערים ועד לאנשים מבוגרים. כמו כן, באמצעות תפעול העמוד ויצירת תוכן איכותי, ניתן להגיע לקהלים חדשים ואף לשמר את קהל הלקוחות הקיים. נוסף לכך, העמוד העסקי יעניק לכם הזדמנות לייצר תדמית עסקית לארגון, שפה עיצובית קבועה ורושם שאותו תרצו להעביר ללקוחותיכם. יתרה מזאת, הרשת החברתית מאפשרת לבעלי העמודים העסקיים לייצר קמפיינים מסוגים שונים (קמפיין לייקים, קמפיין מעורבות ועוד), כשמחירי הפרסום בפייסבוק יכולים להתאים לכל תקציב שרק תרצו (רק קחו בחשבון שהחשיפה תהיה בהתאם). אגב, ניתן לפלח את הקהל באופן ממוקד ולהגדיר קהל יעד ספציפי. לאור כל היתרונות שצוינו לעיל, אין ספק שמדובר בכלי שיווקי נהדר שעשוי להתאים לכל עסק באשר הוא.

עמוד עסקי הוא בהחלט חשוב, אך הוא לא האפשרות היחיד לשיווק ברשת החברתית. דרך נוספת לשווק ולשמר קהל לקוחות היא באמצעות קבוצות פייסבוק ייעודיות, וזה ללא ספק אלמנט שראוי ומומלץ לקחת אותו בחשבון.

איך מתחילים?

אם אין לכם עדיין עמוד עסקי בפייסבוק, זה הזמן לעשות זאת! שימו לב שחשוב להגדיר את העמוד באופן מדויק, לבחור את הקטגוריה הנכונה, ולמלא את כל הפרטים החיוניים אודות העסק, לרבות תמונת פרופיל ותמונת נושא. הימנעו משמות ארוכים לעמוד, והשתדלו ששם העמוד יכיל את שם העסק בלבד (אם יש צורך, תוכלו להוסיף כמה מילים בודדות למשל: "טועמים – קייטרינג לאירועים ביתיים").

לאחר שיצרתם את העמוד העסק שלכם ופתחתם אותו לפרסום, חשוב להזין בתוכו תוכן איכותי. כשתזמינו אנשים לעקוב אחרי העמוד, הוא כבר יכיל תכנים ויעניק ערך לגולשים – מה שעשוי לשכנע אותם לרצות לעקוב אחריכם.

איך לגרום לאנשים לעקוב אחרי העמוד?

התחילו עם פרסום העמוד העסקי בפרופיל שלכם, כך תוכלו להזמין את כל החברים שלכם לעקוב אחר העמוד העסקי. דרך נוספת היא באמצעות קבוצות פייסבוק ייעודיות, למשל אם אתם עוסקים בעולם הקולינרי, סביר להניח שגולשים שנמצאים בקבוצות העוסקות במזון וקולינריה יתעניינו בעמוד שלכם. רק שימו לב, שכיום בחלק מהקבוצות לא ניתן לפרסם תכנים שיווקיים, לכן יש לקרוא היטב את הנהלים של כל קבוצה, ולפרסם רק בקבוצות המתאימות. אפשרות נוספת להגדיל את כמות העוקבים בעמוד היא באמצעות קמפיין לייקים ממומן, באמצעותו תוכלו לפלח את קהל היעד ולבחור לאילו אנשים המודעה תוצג.

תפעול העמוד באופן שוטף

עמוד עסקי בפייסבוק חייב להיות מתופעל באופן שוטף, כך שבכל שבוע יעלו בין 2-4 פוסטים (ואפילו יותר, תלוי בסגנון העמוד ובאמצעים העומדים לרשותכם). לפיכך, חשוב לבנות אסטרטגיה שיווקית, עם מגוון רחב של רעיונות לפוסטים עתידיים, כשההמלצה היא לתכנן כמה שיותר קדימה.

אם אתם מעוניינים להעלות פוסטים המכילים קטעי סאונד, תמונות וסרטוני וידאו (שזה דבר שמאוד מומלץ לעשות), הקפידו לשמור על זכויות יוצרים, כלומר אם מדובר באלמנט שלא אתם יצרתם או צילמתם – השתמשו רק במדיה המותרת לשימוש מסחרי (ניתן לרכוש תמונות, סרטונים וקבצי סאונד ממאגרים ייעודיים או להיעזר במאגרים חינמיים).

טיפ: צרו פוסטים שמניעים את הגולש לפעולה, בין אם מדובר ברכישה אונליין באתר האינטרנט שלכם, ובין אם מדובר במעורבות בפוסט.

בדקו את נתוני העמוד לעיתים קרובות

בסרגל הניהול העליון, תוכלו להיכנס ללשונית "נתוני שימוש", ולצפות בנתוני העמוד שלכם. למעשה תוכלו לראות אם חלה עלייה בחשיפה, במעורבות בעמוד (לייקים נוספים, תגובות, שיתופים), תדעו מהן השעות בהן אוהדי העמוד פעילים ועוד. חשוב לבדוק את נתוני העמוד לעיתים קרובות, מאחר ובאמצעותם תוכלו ללמוד אודות הקמפיינים והתכנים שבעמוד העסקי שלכם.

 

אין ספק שהרשת החברתית היא כלי נהדר לשיווק לקידום העסק. הקימו עמוד עסקי, בנו אסטרטגיה שיווקית והזינו את העמוד שלכם בתוכן איכותי! בהצלחה!

השארת תגובה