הגשת בקשה להחזרי מס אונליין: המדריך המלא

בתור עובדי הייטק אתם ודאי מוצאים את עצמכם לא פעם צריכים לתמרן בין לוחות זמנים עמוסים, ואולי אפילו להחליף עבודות בתדירות גבוהה או להתמודד עם אבטלה. מקרים כאלה בהחלט מצדיקים פעמים רבות קבלת החזרי מס, ובייחוד אם נלווים להם שינויים שונים בחיים האישיים שלכם. למרבה המזל, היום קיים פתרון דיגיטלי נוח במיוחד לעובדי הייטק שרוצים להגיש בקשה להחזרי מס. המעבר משיטת הגשת הבקשה הפיזית לשיטת הגשת הבקשה אונליין שינתה את האופן שבו אפשר להתמודד עם התחום המורכב והמרתיע שנקרא מיסים, ובנוסף מאפשר לקבל את המגיע לכם בתוך פרק זמן קצר יותר. רוצים להגיש בקשה להחזרי מס אונליין ותוהים איך עושים את זה? על כך ועוד – לפניכם.

הכירו את האתר עם כל ההסברים

אם אתם מוצאים כמה דקות בין פרויקטים חשובים, טלפונים, מיילים ופגישות במשרד, לחצו כאן ונצלו אותן כדי להיחשף להרבה מידע חשוב שמרוכז במקום אחד באופן מסודר. בין אם אתם עובדי הייטק שכירים ובין אם אתם גם עצמאיים, אתר המרכז להחזרי מס מסביר לכם במפורט מה עליכם לעשות כדי להגיש את הבקשה. במקביל נפשט לכם את הנושא גם במדריך זה, ונעזור לכם לקבל את כל הפרטים שאתם צריכים שיעזרו לכם במשימה החשובה הזו של הגשת בקשה להחזרי מס אונליין.

 

 

איך תדעו אם אתם זכאים להחזרי מס?

האתר בוחן את הפרטים האישיים שאתם מזינים וקובע כמה החזר יכול להגיע לכם, תוך התייחסות לפרמטרים שונים. למשל, האם שירתם במילואים במהלך שש השנים האחרונות? אולי התגרשתם? לקחתם משכנתא ואתם משלמים בכל חודש על ביטוח חיים? האם חלילה עברתם תאונת עבודה? נקודות אלו חשובות מאד והן אלו שיכולות, בין היתר, להשפיע על גובה ההחזר שמגיע לכם. מעבר לכך, כדי לקצר תהליכים ולחסוך לכם זמן, אתר המרכז להחזרי מס מספק מידע על אתרים נוספים שדרכם אפשר לאסוף ולרכז את הנתונים החשובים על אודות הביטוחים השונים שלכם, שייתכן שלחלקם אתם בכלל לא זוכרים שהצטרפתם. נתונים אלה קריטיים ויכולים להשפיע גם כן על גובה ההחזר. בנוסף, חשוב שתדעו שיש סוגים שונים של החזרי מס, ובאתר תוכלו ללמוד על כך ולקבל החלטות נכונות וחכמות בהמשך.

איך מגישים אונליין?

לאחר שאספתם את כל המידע שאתם צריכים וריכזתם את הטפסים הרלוונטיים, מגיע השלב האחרון – שלב הגשת הבקשה להחזרי מס אונליין. עתה עליכם להיכנס לאתר רשות המיסים כדי לפתוח תיק להחזר מס. אם יש לכם כזה, תוכלו להיכנס עם מספר תעודת הזהות שלכם וקוד המשתמש הקבוע שקיבלתם. אם אין לכם קוד או ששכחתם אותו, לחצו על "שכחתי את הקוד הקבוע" ותקבלו חדש. עם כניסתם לשירותי הדיגיטל של רשות המיסים תוכלו להגיש את הבקשה ולצרף אליה את כל הטפסים הרלוונטיים – טופס 135, טפסי 106 על כל אותן שנים שעליהן אתם רוצים להגיש את הבקשה, וכן האישורים הרלוונטיים המקנים לכם את הזכאות להחזר מס.

לסיכום

העולם הדיגיטלי דוגל במהירות וביעילות, ולכן מתבקש שגם הגשת הבקשה להחזרי מס תיעשה אונליין, במקום לבזבז זמן יקר בהגעה פיזית לאחד מסניפי מס ההכנסה. בין אם מדובר בשנה אחת שעליה אתם רוצים להגיש ובין עם מדובר בהחזרים לכמה שנים, תוכלו להגיש את הבקשה אונליין בקלות ובמהירות. המרכז להחזרי מס מספק לכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת רגע לפני הגשת הבקשה, כולל האפשרות לבדוק מהו גובה ההחזר שלו אתם זכאים. נצלו את המידע החשוב הזה כדי למנוע טעויות ולאפשר לכם להגיש את הבקשה בצורה תקינה ומלאה.

השארת תגובה