העסק תקוע? מרגישים שדברים לא זזים כמו פעם? הגיע הזמן לשינוי כלשהו ואתם לא ממש בטוחים איזה? יש סיכוי טוב שמה שאתם צריכים עכשיו זה מיתוג מחדש לעסק שיזכיר לעולם בדיוק מה אתם עושים, ירענן את מאגר הלקוחות ויכניס קצת דלק לתוך כל העניין. אז למה לא כולם עושים את זה בזמן אתם שואלים? ובכן, בעלי עסקים רבים פשוט חוששים מהצעד הזה. מיתוג מחדש הוא שינוי ולרוב שינוי מבורך, אך לא כולם ערוכים לשינויים ויש להם את החוסן הנפשי לעשות זאת. נכון, יש מצבים בהם מיתוג מחדש לעסק הוא לאו דווקא הצעד הנכון, ולפני שאתם עושים את זה, כדאי מאד לדעת שזה באמת מה שהעסק שלכם צריך ושאתם בכלל ערוכים לזה.
האם יש לך את התקציב הדרוש?
כמעט כל שינוי ורענון בעסק וכמובן מיתוג מחדש, מצריך משאבים כספיים כלשהם. אם עושים את זה נכון, לא מדובר בבזבוז, אלא דווקא בהשקעה כדאית שתניב ללא ספק פירות בעתיד. אם יש לכם תקציב לכך זה מעולה, אבל אם אתם לא בטוחים אם יש לכם את המשאבים כרגע, יכול להיות שזה מצביע על כך שעליכם להבין יותר לעומק מה המצב הפיננסי של העסק. ייעוץ פיננסי לעסקים הוא דרך מעולה לעשות קצת סדר בדברים ולהבין אם אתם ערוכים לכך ואיך תעשו את זה בצורה החכמה, הנכונה והכדאית ביותר. על הדרך יש סיכוי טוב שתגלו עוד כמה דברים חשובים ומעניינים כמו מקורות נוספים להכנסה או חלקים בעסק שגורמים לכם להפסדים אותם אפשר לצמצם.
מרגישים על אוטומט?
הקמתם עסק בנקודה מסוימת בחיים, דאגתם לכל מה שצריך ואפילו המיתוג הראשוני שעשיתם הוא מצוין ואחרי כמה זמן העסק כבר לא עובד כבעבר. אם השירות או המוצר שלכם עדיין טוב ולא השתנה, רוב הסיכויים שמה שאתם צריכים זה מיתוג מחדש. חשוב להבין כי מיתוג של עסק, שרובו בא לידי ביטוי כיום בפלטפורמות הדיגיטליות, הופך לשחוק לאחר זמן מה. זה קורה בגלל העובדה כי יש כל כך הרבה שחקנים במשחק והרעיון הוא להישאר תמיד רלוונטי. מי שנראה אותו דבר במשך זמן ארוך, סופו שיתרגלו אליו. בדיוק בגלל זה אנשי פרסום ומשרדי פרסום טובים ממליצים ללקוחות לרענן את המיתוג ואת השפה העיצובית אחת לכמה זמן וכך הם מצליחים להביא קידום איכותי הרבה יותר וליצירת נוכחות דיגיטלית חזקה יותר ברשתות החברתיות.
אם לכם נמאס ללקוחות נמאס
שלא יהיה לכם ספק, מדובר באינדיקציה הטובה ביותר כדי לדעת אם יש לכם צורך בריענון של המיתוג. אם אתם מגיעים בכל בוקר לעבודה, רואים את הלוגו והעיצוב של הנכסים שלכם ומרגישים תחושת מיאוס, ובוודאי אם העובדים שלכם מעידים על כך, כנראה שהדבר הכי נכון בעבורכם כרגע הוא מיתוג מחדש של העסק.