מענה טלפוני לעסקים: 5 טעויות נפוצות שכדאי להכיר

מענה טלפוני לעסקים

אם אתם הבעלים של עסק במדינת ישראל, או מנהלים לחלופין עסק של מישהו אחר, יש סיכוי לא שחלק מהמודל העסקי שלכם, או לכל הפחות חלק מהותי ואינטגרלי באופי של העבודה היומיומית בעסק, הוא מענה לטלפונים של לקוחות פוטנציאליים, לקוחות קיימים המבקשים סיוע בשירות או תמיכה מכל סוג שהוא או ספקים וגופים אחרים שעובדים אתכם באופן שוטף. במקרים רבים, מי שאכן נזקק לשירותים הללו, בוחר לרכוש שירותי מענה טלפוני לעסקים שיקלו על הפניות ועל ניתובן לכל אגף ויאפשרו לעובדים להתפנות לעבודות חשובות אחרות. עם זאת, למרבה הצער רבים בוחרים בשירותים לא מספיק טובים, מה שעלול בהחלט לפגוע בעסק בטווח הקצר והארוך גם יחד. הנה 5 טעויות נפוצות הקשורות במענה הטלפוני של העסק שבהחלט רצוי להימנע מהן.

חוסר היכרות עם העסק

אם אתם בוחרים לעשות את זה בעצמכם אתם יודעים איך להכשיר ולכוון את העובדים. לעומת זאת, כשאתם בוחרים בחברה חיצונית שתענה לטלפונים חשובים, אתם חייבים לוודא כי מכירים את העסק שלכם לעומק ויודעים לתת מענה שהוא קרוב עד כמה שרק אפשר למענה שהיה ניתן על ידכם. לכן, מענה טלפוני לעסקים חייב להיעשות אך ורק לאחר עבודת מחקר מקיפה והיכרות מעמיקה עם הפרטים הקטנים ביותר המרכיבים את העסק שלכם. אתם לא רוצים נציגים שיתחילו לגמגם ולהיתקע בכל פעם שפונה אליהם לקוח חשוב.

זמני המתנה ארוכים

מחקרים מראים כי המתנה למענה מצד עסק שאנו פונים אליו הנמשכת מעל לשלוש דקות, מורידה את הסבלנות של הלקוח וגורמת לו להתרחק מהעסק. בין אם אתם עושים זאת או חברה חיצונית, הקפידו לוודא כי זמני המענה הם קצרים ומהירים.

פספוס של לידים

אם המתנה ארוכה היא דבר גרוע, הרי שפספוס של מענה הוא גרוע כפליים ובמיוחד כשפונים אליכם לקוחות חדשים המעוניינים במוצרים או בשירותים שלכם. הקפידו על שירות שלא מפספס אף לקוח ושלא יהיה מצב אף פעם לחוסר מענה, במיוחד כשמדובר בלידים שיגדילו לכם את ההכנסות, אבל ממש לא פחות גם כאשר מדובר בלקוחות קיימים.

חוסר אדיבות

שוב, לא משנה מי מבצע את המענה, חשוב להקפיד כי הוא תמיד אדיב לחלוטין וסבלני. לכן, אם תבחרו בחברה חיצונית, הקפידו לדגום את השיחות וודאו כי הן נעימות ואדיבות גם ללקוחות קשים ולא נעימים.

חוסר מוטיבציה

זכרו, שיחות רבות שיתקבלו יכריעו בדרך התנהלותן כמה כסף יכניס העסק. על כן, כל שיחה צריכה להיעשות מכל הלב תוך הקפדה על שיטות מכירה ועניין מצד נותן השירות. מענה לקוני וקצר ירחיק לקוחות במרבית המקרים ועליכם לוודא כי זה לא המצב.

לסיכום – הקפידו על הדברים הללו ותוכלו להנות ממענה טלפוני איכותי שייקח את העסק שלכם קדימה.

השארת תגובה